Mūsų darželio pedagogų komanda dalyvauja keturių valstybių ansktyvojo ugdymo edukologų – Suomijos, Lenkijos, Lietuvos ir Jungtinės Karalystės parengtame projekte „Naratyvinės žaidimo ir mokymosi erdvės“.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos socialinio fondo lėšomis pagal programos “Erasmus+” dotacijos priemonę. Numatyta projekto trukmė – iki 2017 m.
Projekto dėmesys telkiamas į ugdytojų profesinį augimą. Vaikų žaidimo veiklose suaugusiųjų dalyvavimas yra mokytojų mokymo programų elementas visame pasaulyje, todėl projekto metu tobulinti įgūdžiai – vaikų žaidimo lygio vertinimas, tinkamų strategijų, skirtų stiprinti vaikų žaidimo įgūdžius, taikymas pagerins ikimokyklinio ugdymo kokybę.
Pedagogų susitikimas Suomijoje:
2016 m. gegužės 16-20 d. „Gintarėlio“ pedagogių komanda lankėsi Suomijoje Vantos miesto Kaivoksela ikimokyklinio ugdymo centre, kur kartu dalyvavo mokslininkų ir pedagogų- praktikų komandos iš Lenkijos, Suomijos, Didžiosios Britanijos.
Susitikimo metu susipažinome su teoriniais naratyvinio žaidimo vaiko raidoje aspektais: naratyvinio žaidimo teorijos kūrėjais, naratyvinio žaidimo įvertinimo kriterijais, geros istorijos – kaip naratyvinio žaidimo pagrindo pasirinkimo kriterijais. Svarbūs buvo komandų išskirti pedagogo vaidmenys tradiciniame ir naratyviniame žaidime. Visi dalyviai gilinomės į pedagogo sąveikas su vaikais naratyviniame žaidime, žaidimo planavimo principus, vaiko raidos ir mokymosi tikslų pasiekimą žaidžiant naratyvinį žaidimą.
Kitas dalyvių susitikimo Suomijoje tikslas – praktiškai dalyvauti naratyvinio žaidimo veikloje.
Suomių pedagogės pristatė savo patirtį naratyvinio žaidimo veikloje. Visi dalyviai net dvi dienas stebėjo ir dalyvavo naratyviniame žaidime su priešmokyklinio amžiaus vaikų grupe. Labai naudingos buvo dalyvių stabėjimų analizė ir refleksija apie patirtį naratyviniame žaidime bei pedagogmo vaidmenį, vaikų mokymosi pasiekimustokiame žaidime. Įgijome daug patirties apie pedagoginius metodus vykdant rutininę veiklą grupėje.
Suomių pedagogų komanda pristatė kaip reiktų analizuoti ir vertinti filmuotą naratyvinio žaidimo medžiagą, atpažinti vaikų mokymosi pasiekimus.
Paskutinę dieną įvyko susitikimas su Kaivoksela ikimokyklinio ugdymo centro priešmokyklinės grupės vaikų tėvais, buvo naudinga išgirsti kokias stiprybes ir silpnybes jie įžvelgia, kai ugdomojoje veikloje taikomas naratyvinis žaidimas, kaip vaikams tai padeda pasirengti mokyklai.
Susitikimo Suomijoje metu taip pat vyko dalyvių diskusijos apie tolimesnę projekto eigą ir darbo planavimą savo šalyje.
Jau šių metų spalio mėnesį planuojamas susitikimas Lenkijoje, 2017 m. vasarį – Didžiojoje Britanijoje, o mūsų darželį svečiai palankys 2017 m. gegužę.
{gallery}erasmus plius 2016,resize_images=1,width_image=1000{/gallery}
Pedagogų susitikimas Lenkijoje:
2016 m. spalio 17-21 d. įvyko dar vieni savaitės trukmės NEPL projekto mokymai. Šį kartą keturių šalių mokslininkai ir praktikai susitiko Bydgošč mieste, Lenkijoje.
Pagrindiniai šių savaitės mokymo tikslai buvo: aptarti naratyvinio žaidimo naudą ir strategijas skatinant vaikų mokymąsi; toliau analizuoti jautrų suaugusiojo vaidmenį vaikų naratyviniame žaidime; ieškoti geriausių naratyvinių istorijų/problemų, kurios atveria vaikų žaidimus; aptarti mokytojų įžvalgas iš jų pedagoginių dienoraščių; tęsti metodinių rekomendacijų rengimą.
Dienotvarkė Lenkijoje:
1 diena. Susitikimas prasidėjo Kazimierz Wielki universite. Susirinkusieji susipažino su Universiteto Ugdymo mokslų fakulteto strategija. Taip pat buvo išklausyti pristatymai apie Lenkijoje ir bendradarbiaujančiose valstybėse atliktas naratyvinio žaidimo veiklas.
2 diena. Toliau dirbant universitete buvo aptariami kiekvienos šalies klausimai, sunkumai ir dilemos susijusios su naratyvio žaidimo organizavimu. Stengiamasi užčiuopti naratyvinių istorijų kriterijus. Darbas vyko mažose grupelėse ir bendroje diskusijoje siejant praktikų ir mokslininkų nuomones.
3 diena. Susipažinimas su įtraukiojo ugdymo mokykla. Mokyklos direktorė pristatė turimus kultūrinius išteklius. Ewa Kapczyńska ir Sylwia Chudy papasakojo apie mokinių kasdienes veiklas, taikant įtraukiąsias priemones. Po pietų buvo reflektuojama apie pedagogų dokumentavimo priemones, keičiamasi mokytojų ir mokslininkų perspektyvomis.
4 diena. Vyko Lenkijos vaikų grupės naratyvinis žaidimas. Visi susirinkusieji buvo įtraukti į veiklą, galėjo stebėti ir analizuoti. Antroje dienos dalyje bendroje diskusijoje aptarta vaikų ir suaugusiųjų patirtis, emocingumas, įsitraukimas ir mokytojo savęs vertinimas. Taip pat vyko susitikimas su tėvais. Domėtasi apie vaikų elgesio pasikeitimus dalyvaujant NEPL projekte.
5 diena. Siekiama apibendrinti visos savaitės patirtį ir išryškinti efektyviausias mokymosi žaidime strategijas. Aptarti dalyvių šalių panašumai ir skirtumai organizuojant naratyvinį žaidimą. Taip pat daug diskutuota apie pradinės mokyklos ir darželio skirtumus taikant šią ugdymo priemonę. Pabaigoje visi dalyviai apdovanoti profesinio tobulėjimo sertifikatais. Suderintas sekantis susitikimas Anglijoje.
Pedagogų susitikimas Anglijoje:
2017 m. vasario 20-24 d. vyko trečiasis Erasmus + NEPL projekto susitikimas Londone, kuriame dalyvavo ir kiti projekto dalyviai iš Lietuvos, Lenkijos ir Suomijos.
Susitikimo metu per 5 dienas dalyviai dalyvavo įvairiose veiklose, kurios buvo išdėstytos taip:
1 diena. Bendradarbiaujančių šalių komandų susitikimas Cathnor Park Children Centre. Susitikimo metu buvo aptariama visos savaitės dienotvarkė bei išklausoma Suomijos patirtis, plėtojant projektą. Popietinėje veikloje, kuri vyko Randolph Beresford Early Years Centre, išklausyti projekto partnerių pranešimai bei diskusijos, aptariant žaidimų įspūdžius, strategijas ir kliūtis su kuriomis susiduria šalys narės įgyvendinant projektą.
2 diena. Apsilankymas ir vaikų veiklos stebėjimas Vanessa Nursery. Pokalbiai, diskusijos su pedagogėmis. Antra dienos dalis vyksta Randolph Beresford Early Years Centre. Dalinamasi įžvalgomis, aptariami žaidimo elementai bei darbo priemonės. Pristatomas kitos dienos naratyvinio žaidimo planas.
3 diena. Naratyvinis žaidimas Randolph Beresford Early Years Centre. Įsitraukia visi mokymų dalyviai. Po pietų vyksta aptarimas ir diskusija.
4 diena. Naratyvinis žaidimas Vanessa Nursery. Dalyviai įsijaučia į jiems paskirtus vaidmenis. Vėliau nuosekliai dalijamasi patirtimi, keliami klausimai ir pradedama diskutuoti apie metodinių rekomendacijų turinį. Pasiskirstoma skyrių pildymo atsakomybės.
5 diena. Komandos susirenka Randolph Beresford Early Years Centre. Toliau dirbama prie metodinio leidinio. Antroje dienos dalyje planuojamas sekantis sutikimas Lietuvoje, pristatoma artėjančios pasaulinės ICCP žaidimo konferencijos gairės, tariamasi apie vietinius seminarus kiekvienoje iš šalių. Dalyviams įteikiami kvalifikacijos kėlimo pažymėjimai.
{gallery}Erasmus plius Anglijoje 2016,resize_images=1,width_image=1000{/gallery}
Susitikimas Lietuvoje:
2017 m. balandžio mėn. 24-28 d. LEU Žaidimo tyrimų laboratorijoje ir Vilniaus m. l/d „Gintarėlyje“ vyko paskutinis NEPL projekto komandų susitikimas. Mokymų savaitėje dalyvavo LEU mokslininkai, ikimokyklinio ugdymo praktikai bei svečiai iš Suomijos, Lenkijos bei Anglijos.
Pagrindiniai paskutinio susitikimo tikslai buvo šie: susitelkti į projekto eigos aptarimą, peržvelgiant kokie tikslai buvo keliami projekto pradžioje bei kas buvo pasiekta, o taip pat aptarti metodinių rekomendacijų leidinio turinį.
Dienotvarkė Lietuvoje:
1 diena. Susitikimas Lietuvos edukologijos universitete. Suderintas savaitės darbo grafikas bei patikslintas metodinių rekomendacijų leidinio vienas iš skyrių. Praktikai dalinosi savo įžvalgomis, o mokslininkai stengėsi atpažinti kuo įvairesnes strategijas, padėsiančias ikimokyklinio ugdymo specialistams taikyti naratyvinio žaidimo priemones savo įstaigose. Po pietų išklausyti pristatymai apie Suomijoje, Anglijoje bei Lenkijoje atliktas naratyvinio žaidimo veiklas.
2 diena. Dalyvavimas Žaidimo tyrimų laboratorijos veikloje – vaikų kūrybinio žaidimo grupėje. Svečiai iš užsienio turėjo galimybę stebėti mažų vaikų žaidimus su studentėmis. Antra dienos dalis buvo skirta tolimesniam metodinių rekomendacijų aptarimui ir pildymui.
3 diena. Susitikimas Vilniaus l.d. „Gintarėlyje“. Vyko susipažinimas su darželio vaikais ir auklėtojomis. Aplinkos bei ugdymo priemonių apžiūrėjimas. Išklausyti Lietuvos NEPL pedagogų komandos pristatymai apie naratyvinį žaidimą. Planuojamos baigiamosios naratyvinio žaidimo veiklos. Svečiai pasiskirstė vaidmenis.
4 diena. Įvyko didysis vaikų grupės naratyvinis žaidimas. Visi susirinkusieji buvo įtraukti į veiklą, galėjo stebėti ir analizuoti. Po pietų bendroje diskusijoje aptarta vaikų ir suaugusiųjų patirtis, aptariami galimi metodinio leidinio papildymai.
5diena. Visos savaitės apibendrinimas. Atlikti galutiniai metodinių rekomendacijų taisymai. Suderinti tolimesni leidinio vertimo principai. Susitarta bendra pedagogų apmokymo tvarka. Bendrai apžvelgtas visas projektas, biudžetas ir visi dalyviai gavo profesinio tobulėjimo sertifikatus.
{gallery}erasmus plius lietuvoje 2017,resize_images=1,width_image=1000{/gallery}
Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) Žaidimo tyrimo laboratorijos mokslininkai, baigdami tarptautinį projektą „Naratyvinės žaidimo ir mokymosi erdvės“ (Nr.2015- 1 – LT01_KA201-013443) kvietė ikimokyklinio ugdymo pedagogus į projekto baigiamąjį renginį, kuriame buvo pristatyti svarbiausi projekto rezultatai.
Ikimokyklinio ugdymo atstovai turėjo unikalią galimybę sudalyvauti pirmajame seminare, kuriame buvo pristatoma NEPL – naratyvinių žaidimo ir mokymosi erdvių – kūrimo priemonė, metodinės rekomendacijos. Siekėme, kad kuo daugiau darželių suprastų apie vaizduote paremto laisvo kūrybinio žaidimo svarbą ir labai džiaugiamės, kad pirmasis metodinis renginys buvo nemokamas.
Renginys vyko 2017 m. birželio 21 d. 9 – 15 val. Lietuvos edukologijos universitete (Studentų g. 39, Vilnius).
Renginys buvo finansuojamas Europos sąjungos fondo lėšomis pagal Erazmus + programą.
{gallery}desimination,resize_images=1,width_image=1000{/gallery}
***
Information about Project „Narrative Environments For Play and Learning“ in English is available by following this page:
http://zaidimolaboratorija.leu.lt/index.php?id=400&set_eshop_lang=en
***
Taip pat mūsų darželis dalinasi gerąja patirtimi su savo kolegomis iš visos Lietuvos.
Panevėžio rajono ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogės lankėsi mūsų darželyje ir klausėsi pranešimo “Naratyvinės žaidimo ir mokymosi erdvės”. Daugiau informacijos rasite šiame internetiniame puslapyje:
***
Projekto “Naratyvinės žaidimo ir mokymosi erdvės” diena darželyje
2020.10.28
Darželyje buvo organizuojama įstaigoje vykstančių projektų savaitė, kurios metu, viena iš dienų buvo skirta vaikams, tėveliams ir visai darželio bendruomenei pristatyti “Naratyvinės žaidimo ir mokymosi erdvės” projektą, jo tikslus, veiklas ir paskatinti visus kuo daugiau fantazuoti ir žaisti, nesvarbu kiek jums yra metų.
O štai ką mes veikėme tą dieną:
Tądien mes kvietėme visus pasinerti į nuotykį. Mokytojos drauge su vaikais “įsijungė” fantazijos mygtuką ir susiruošė į stebuklingą kelionę. O kelionė buvo nepaprasta, nes patiems vaikams reikėjo sugalvoti, kaip jie norėtų keliauti, susikurti ar sukonstruoti savo transporto priemonę ir dar išnarplioti paslaptingą istoriją… Na o visa kita tiesiog paliekama vaikų fantazijai.
Štai kelios akimirkos iš vaikų naratyvinio žaidimo.
{gallery}Naratyvo diena darzelyje 2020,resize_images=1,width_image=1000{/gallery}
***
Naratyvinis žaidimas: Buratino nuotykiai
2020.12
Darželyje artėjant šventėms, veiklos veja viena kitą. Bet vaikams visų smagiausia, kad darželyje galima žaisti ir žaisti. O žaisti ne tik įprastus žaidimus, bet ir naratyvinius žaidimus. Verkiuose “Linksmojo avilio”, “Skruzdėliukų”, “Pelėdžiukų” ir “Varliukų” grupės vaikai pradėjo žaisti naratyvinį žaidimą pagal perskaitytą knygą “Buratino nuotykiai”. Tad pirmąjį žaidimą vaikai apsilankė pas Džiuzepę, kur vaikai susipažino su staliaus darbais, gavo dovanų šokančią pliauską, kurią vaikai turės perduoti dėdei Karlui. O kas nutiks vėliau, sužinosime, kai vaikai patys nuspręs, kaip gautą dovaną atiduoti Karlui…
Su nekantrumu laukiame kitų žaidimų.
{gallery}Naratyvas verkiai buratinas 2020,resize_images=1,width_image=1000{/gallery}
***
Žaidžiame naratyvinius žaidimus: Meškiukas, vardu Pedingtonas
2020.11-2021…
Didlaukio gatvėje vaikai gavo laišką iš pačio meškiuko Pedingtono. O kaip žinome, meškiukas Pedingtonas pasimetė mieste ir dabar bando surasti sau namučius nepažįstamame mieste. Lyg dar to būtų maža, mažylio teta Liusė labai norėtų, kad meškiukas sugrįžtų į gimtąją Peru.
Tad ar sugebės vaikai surasti meškiuką Pedingtoną, ir ar sugebės padėti tetai Liusei pasimatyti su mylimu Pedingtonu?
Kelyje į šiuos ir kitus atsakymus, laukia daugybė nuotykių…
{gallery}Pedingtonas 2020,resize_images=1,width_image=1000{/gallery}