Mūsų darželis jau ne vienerius metus dalyvauja projekte "Visa Lietuva skaito vaikams". Projekto metu mūsų darželyje buvo įsteigta vaikų bibliotekėlė, kurioje turime sukaupę daug vertingų, įdomių, inovatyvių, pagal amžių ir pomėgius atitinkančių knygų. Bibliotekėle aktyviai naudojasi įstaigos pedagogai, vaikai.

Taip pat vaikai skatinami rinktis ir kuo dažniau domėtis knygomis, jas vartyti ir drauge su auklėtojomis skaityti knygeles.

Projektas apima ir įvairius susitikimus su rašytojais, kurie vaikams pasakoja ir pristato savo knygeles, o vyresnieji vaikai gali vykti į knygų skaitymus miesto bibliotekose, įvairius su tuo susijusius renginius.

Tikimės, kad knygų skaitymas ir kiekvieno vaiko šeimoje taps vienu iš įdomiausių užsiėmimų.

***

„PASAKĄ DARŽELYJE MAN SEKA MOČIUTĖ, SENELIS, TĖTIS AR MAMA“

Darželis kviečia prisidėti prie šio projekto ir dalyvauti darželio iniciatyvoje, kurioje visi norintys, gali skaityti knygeles vaikams, juk mūsų asmeninis pavyzdys yra pati geriausia dovana. Tiesiog išsirinkite pačią mėgstamiausią savo knygelę ir susitarę su auklėtoja, pradžiuginkite nuostabia istorija savo ir kitų vaikus.

 

  • IMG_8103
  • IMG_8267
  • IMG_8269
  • IMG_8271

***

 

Alma Skunčikienė, mokytoja metodininkė

Greta Čistova, vyresnioji mokytoja

SKAITYMAS KITAIP

“Knyga, knyga, dar kartą knyga. Niekas taip neišjudina ir neugdo vaiko fantazijos kaip knyga“. A. Lindgren

Skaitymo nauda vaikui – akivaizdi ir neišmatuojama. Knyga – ne tik puiki atsipalaidavimo, nuraminimo priemonė, padedanti vystyti vaiko emocinę-socialinę, komunikacinę, pažintinę, intelektinę raidą, bet yra tinkama ir pramogai – juk didžiojoje dalyje knygų skirtų vaikams, susipina du pasauliai – išgalvotas ir realus, vyksta dideli ar maži stebuklai, veikėjai patiria neįtikėtinų nuotykių, susiduria su įvairiausiais iššūkiais ir juos įveikia.

Skaitydami vaikams knygas, padedame jiems pažinti mus supantį pasaulį bei ugdome daugelį įgūdžių, kurie vėliau padeda pasiekti geresnių mokymosi rezultatų ateityje. Vaikas, lydimas knygų vaikystėje, išsiugdo empatijos įgūdžius, geba geriau suprasti kitus – lengviau bendrauja, moka taikiai spręsti nesutarimus.

Knygų skaitymas naudingas, nes:

  • padeda pažinti pasaulį ir save, kuria ir plėtoja estetinę ir emocinę vaikų patirtį;
  • lavina vaiko natūralų smalsumą, vaizduotę ir kūrybines galias, kritinį mąstymą;
  • tenkina pramogų, bendravimo, problemų sprendimo poreikius;
  • padeda identifikuotis su pasakų veikėjais bei sužinoti alternatyvių elgsenos būdų. Atlieka terapinę funkciją, pvz., mažina nepasitikėjimą savimi, moko spręsti įvairias problemas, nugalėti baimes, suteikti pagalbą draugams ir kt.;
  • lavina kalbinius gebėjimus – vaikai klauso vaizdingos, kupinos metaforų, palyginimų, pasikartojimų, hiperbolių, tarmybių kalbos; pajunta kalbos ritmą, rimą.
  • klausant tekstų, gerėja prielaidos raštingumo pradmenims – vaikas atranda ryšį tarp rašytinės ir sakytinės kalbos, taip pat gerėja klausymo įgūdžiai bei dėmesio koncentracija.

Dalyvavimas projekte „Visa Lietuva skaito vaikams“ ne tik paskatino tapti skaitančiu darželiu, bet ir įkvėpė visą „Gintarėlio“ darželio bendruomenę naujų veiklų, idėjų, kaip vaikus sudominti knygomis ir skaitymu, paieškoms. Pateikiame keletą idėjų, kaip knygų skaitymą paversti patraukliu, džiaugsmingu užsiėmimu.

Naujų erdvių skaitymui paieška

Darželyje išnaudojama ne tik grupės, bet ir viso darželio aplinka skaitymui patogioms vietoms atrasti – tai gali būti pačių vaikų sukurta erdvė ar net darželio koridorius.

 Grupėje veikianti biblioteka

Grupėse įrengtos specialios skaitymo vietos, kuriose yra vaikams patogi ir visada prieinama knygų lentyna. Knygų nugarėlės visuomet atsuktos į vaikus, traukia mažųjų dėmesį ir skatina jas skaityti, vartyti. Biblioteka nuolat papildoma naujomis knygomis, vaikiškais žurnalais, laikraščiais, atvirukais, parduotuvių katalogais, pačių vaikų sukurtomis knygomis.

Perskaitytų knygų žymėjimas

Vaikams įdomu žinoti, kiek knygų jie yra perskaitę, kiek pasakų ir istorijų išgirdę. „Auginti“ knygų medį ar kaupti perskaitytų  knygų „statinaites“ – tai bendras auklėtojų ir vaikų sprendimas.

Skaito svečiai

Į darželio grupes visuomet smagu pasikviesti svečių. Pas mus lankosi tėvai ir seneliai, mokykloje besimokantys vyresni mokiniai, rašytojai, pasakų personažai, regėjimo negalią turintys žmonės. Tokiu būdu skaitymas tampa dar patrauklesniu ir vertingesniu, nes ugdomi vaikų bendravimo – gebėjimo klausyti ir palaikyti pokalbį įgūdžiai, o skaitymo veikla formuoja visuomenės supratimą, kad skaityti vaikams yra labai svarbu.

Lankymasis bibliotekoje

Vaikai ne tik apsilanko darželio ar grupės bibliotekoje, tačiau dažnai keliauja ir į šalia esančias bibliotekas. Taip jie mokosi tausoti ir saugoti knygas, ugdo gebėjimą naudotis bibliotekos ištekliais, dalintis.

Knygų kūrimas, rašymas, iliustravimas

Vaikai kurdami knygeles ugdosi ne tik kūrybinius gebėjimus, tačiau  ir perpranta knygos esmę –nori sužinoti teksto, raidžių ir kitų naudojamų simbolių prasmę, jau iš knygoje vaizduojamų paveikslėlių spėlioja, apie ką bus skaitoma knyga. Kurdami knygeles, istorijas ar pasakas, vaikai savitai išreiškia savo  sumanymus žodžiu, piešiniu, taip atrasdami naujus minčių perdavimo būdus. Jiems smagu, savo pačių rankelėmis pasigamintas knygeles, skaityti sau ir savo draugams.

Vytautas V. Landsbergis „Arklio Dominyko kelionė į žvaigždes“ (vaikų mintys)

Aistė: „Patiko, kai visi pamatė brangakmenį: varlytės, gandras Alfonsas ir arklys Dominykas pasakė, kad niekam nepasakytų apie brangakmenį“.

Matas: „Patiko, kad arklys Dominykas keliavo pasiimti brangakmenio ir sakė, kad reikėjo nunešti rugiagėlei“.

Kęstutis Navakas, Marija Smirnovaitė „Žvėreliai mokosi draugauti“ (vaikų mintys)

Ieva: „Mū ir Miau, todėl, kad jų labai keisti vardai“.

Agnė: „Apie dramblį, nes dramblys nepamatė uodo, o dramblys išsigando kas čia plepa ir vėl paskui pradėjo eiti“.

Vytautas V. Landsbergis „Angelų pasakos“ (vaikų mintys)

Vesta: „Man labiausiai patiko, kai angelas Mykolas pamatė savo mūzą Medūzą ir jis paprašė, kad ji jam parašytų pasaką ir jis jai padovanojo stebuklingą pieštuką“.

Paulius: „Kai angelas Mykolas rašė pasakas su stebuklingu pieštuku“.

Pasakos inscenizacija

Žinomus kūrinius galima ir inscenizuoti. Dažniausiai vaikai patys pasirenka jiems artimą vaidmenį ir taip nejučiomis pradeda analizuoti įvairias literatūros personažų sukurtas situacijas, kurios moko juos pačius spręsti iškylančias emocines problemas (nepasitikėjimas savimi, konfliktų sprendimas ir kt.). Be to, veikdami kartu vaikai sustiprina savo tarpusavio santykius, ugdomi bendravimo ir bendradarbiavimo drauge įgūdžiai, o kaip įgyvendinti savo sumanymus tik pačių vaikų pasirinkimas.

Grupėje, darželyje veikiantis paštas

Nors šiuolaikiniai vaikai vis dažniau naudojasi išmaniosiomis technologijomis, darželis nepamiršta tradicinio, nuotolinio bendravimo būdo – pašto. Čia periodiškai atnaujinamas  ir „veikia“ „Kalėdinis girios“, „Širdelių“, „Draugystės“ paštas. Tokiu būdu diegiame vaikams įgūdžius skaityti ir rašyti, patiems kurti tekstus, juos iliustruoti, bendrauti teksto, simbolių, piešinių pagalba.

Taigi, vaikui, kurio vaikystę lydi knyga, skaitymo nauda didžiulė. Todėl, tėvai ir pedagogai, bendromis jėgomis turi siekti,  kad vaikai suprastų , jog  knyga gali tai, ko negali jokie šiuolaikiniai technikos stebuklai. Skaitymas tampa bendrystės forma, kuriai reikia vienintelės sąlygos – mūsų suaugusiųjų entuziazmo – sekdami mūsų pavyzdžiu, vaikai natūraliai išsiugdo pagarbą ir meilę knygai.

 ***

Atidaryta darželio bibliotekėlė

2020.09.24

Šiandien mūsų darželis iškilmingai skelbia, kad nuo šiol turime bibliotekėlę, kur lentynose vaikučių ir jų mokytojų laukia pačios gražiausios ir įdomiausios knygos.

Atidarymo šventė buvo ypatinga, nes joje dalyvavo knygų fėja, kuri kartu su Pepe mokė vaikučius, kaip reikia rūpintis knygelėmis, kokios taisyklės yra bibliotekėlėje ir kvietė kuo daugiau skaityti ir mylėti knygeles.

O darželio direktorė, iškilmingai nukirpo atidarymo juostą. Valio!!!!!

 

 

  • 10170824_6353559421830796433_n
  • 120076382_1029955900777703_6737720888140928615_n
  • 120135474_363473374826922_82546712758450914_n
  • 120140538_1043241936106743_1495109817218107604_n
  • 120140754_690249098501931_8367833305752328063_n
  • 120160561_1252205281795395_5560910696756844390_n
  • 120191754_762357587830186_8337858746851091646_n
  • 120198808_966796390485962_6493836404167784234_n
  • 120200235_260726491766407_7159025539221893393_n